Wat is succesvol zijn?

Mijn definitie van succesvol zijn is
díe dingen kunnen doen waar jij je goed bij voelt.

In het ondernemerschap betekent dat voor mij de harde en de zachte kant met elkaar verbinden. Dus niet alleen kijken naar cijfers over omzet, social media volgers of nieuwsbrief inschrijvers. Maar ook kijken naar de manier waarop je de cijfers hebt bereikt. 

Hoe voel jij je bij de dingen die je doet voor je bedrijf?

Als je kijkt naar je contact met je klanten, hoe voel jij je daarbij? Ervaar je stress, plezier of onzekerheid? De teksten op je website, past dat bij wie jij bent? Praat je zo ook in real life met je klanten? De marketing die je doet, voelt het goed voor jou? Zijn het jouw woorden die we lezen? Zien we jouw stijl terug komen? En haal jij de resultaten die je verwacht? Vallen de cijfers mee? Vallen de cijfers tegen?
Wat zou jij liever anders zien in jouw bedrijf?

Persoonlijkheid is leidend in de keuzes die je maakt.

Er is geen one-size-fits-all aanpak om succesvol te zijn met je onderneming. Velen lopen vast in hun marketing, omdat ze doen wat hoort in plaats van wat werkt. In plaats van te vertrouwen op eigen kunnen, kopiëren ze de manieren die anderen inzetten om hun business te runnen. Zonder bij zichzelf af te vragen 'past dit wel bij mij?'. Hun marketing ligt niet in lijn met wie ze zijn. Authenticiteit kan je niet faken. Echt niet.

Jezelf zijn, bah wat basaal.

Maar o zo belangrijk. En zo moeilijk in de huidige tijd waarin alles wat je leest fake news kan zijn en met een filtertje gepimpt wordt. Wie ben jij eigenlijk? Wat voor type mens ben jij? Wanneer ben jij op je best? Waar geniet je van? En wat vind je echt ver-schrikkelijk, maar doe je toch?!

Holistische business aanpak.

Naar mijn idee moet je kijken naar wie je bent, waar je naar verlangt, én ook naar de manier waarop je dit in succesvol business model giet. Jij en jouw bedrijf gaan hand in hand. Je business van binnen uit naar buiten toe ontwikkelen. Continue aandacht houden voor wie je bent, welke verleidelijke kansen ook voorbij komen. Je marketing, verdienmodel, klanten, je partners, je eigen energie en plezier, je dromen en je verlangen, all-in-one

Als jouw persoonlijke marketing mix, je business model én verdienmodel (dit gaat over euro's én energie, echt!) op één lijn liggen met elkaar, dan ben je met ziel en zakelijkheid aan het ondernemen om ook op langere termijn succesvol te zijn!

 

 

Er is een moment geweest waarop je hartstikke eerlijk naar jezelf hebt gekeken. Je hebt het gevoel in je buik serieus genomen. Je hebt je intuïtie gevolgd en hebt de keuze gemaakt om vorm te geven aan je verlangen. Als zelfstandige ga je verder de toekomst in.

Je intuïtie is je persoonlijke succesformule. 

Diep van binnen weten we zoveel meer dan we rationeel kunnen bevatten. Ons lijf geeft ons signalen, voor gevaar en voor vreugde. De 'ja' en de 'nee' zijn voelbaar. Mits je er aandacht voor hebt. Aandacht voor jezelf. Aandacht voor de signalen die je lijf geeft. 

Vertrouwen op je eigen wijsheid.

Vertrouwen hebben in jezelf. In wat je kunt. Geloven dat de dromen die je hebt werkelijkheid kunnen worden. Niet door anderen te vragen wat zij van het idee vinden, maar naar binnen keren en je eigen gevoel volgen. Niemand anders voelt jouw intuïtie, jij alleen kan van hieruit werken.

Je intuïtie volgen voor lange termijn succes.

Trouw blijven aan jezelf. Contact houden met je innerlijk weten, je kompas, zorgt ervoor dat alles wat je doet past bij wie je bent en wat je wilt bereiken. Jezelf kennen, je persoonlijkheid omarmen en deze te benutten in je marketing.

De startersrush voelt als een soort verliefdheid. 

Je ziet overal mogelijkheden. Je bent creatief. Heb ontzettend veel energie en wil zoveel mogelijk tijd besteden aan het bouwen aan je eigen bedrijf. Maar gaat die verliefdheid over in houden van, of verdwijnt alles deze met stille trom? 

Hoe je omgaat

 

Jezelf laten zien. Doen wat voor jou werkt. Hoe verleidelijk het soms ook is, de quick fixes en de succesformules, maar er is niet één manier die voor ons allemaal werkt. 

Er is geen short cut voor lange termijn succes.

Je kiest om als zelfstandige je geld te gaan verdienen omdat je ergens in geloofd. In jezelf én in jouw visie op de wereld. Met datgene dat jij doet wil jij anderen helpen de wereld beter te maken. In het klein. Of in het groot. Op jouw manier. 

Je intuïtie is je persoonlijke succesformule. 

Diep van binnen weten we zoveel meer dan we rationeel kunnen bevatten. Ons lijf geeft ons signalen, voor gevaar en voor vreugde. De 'ja' en de 'nee' zijn voelbaar. Mits je er aandacht voor hebt. Aandacht voor jezelf. Aandacht voor de signalen die je lijf geeft. 

Vertrouwen op je eigen wijsheid.

Vertrouwen hebben in jezelf. In wat je kunt. Geloven dat de dromen die je hebt werkelijkheid kunnen worden. Niet door anderen te vragen wat zij van het idee vinden, maar naar binnen keren en je eigen gevoel volgen. Niemand anders voelt jouw intuïtie, jij alleen kan van hieruit werken.

Je persoonlijkheid als basis.

De basis voor hoe jij de dingen doet. Er is niet één manier, er is vooral jóuw manier. Ooit starten we allemaal met onze dromen, gaande weg zijn we closer geworden of juist verwijderd van ons innerlijk 

 

 

 

 

Je verlangen als richting.

We kunnen dezelfde verlangens delen, alleen de manier waarop we dat ervaren en bereiken kan heel verschillend zijn. Voor de een betekent een eigen bedrijf de ultieme vorm van vrijheid, terwijl de ander het er juist benauwd van krijgt. De ander kiest voor zelfstandigheid vanwege het grote avontuur.  

Je dromen zijn de invulling van dit verlangen.

 

Je persoonlijkheid zorgt voor de vorm.

Ben je van nature iemand die alles tot in de puntjes uitgedacht wilt hebben, dan zal jij het ondernemerschap anders vormgeven dan iemand die juist graag nieuwe dingen doet en het avontuur aantrekt. 

 

 

Hoewel de media en politiek graag alle zelfstandigen over een kam scheren, geloof ik niet dat er een typische zelfstandige is. 

Sterke verbondenheid voelen met dat wat je doet.

Helder voor ogen wat je wilt en hoe je dit kunt bereiken.

Van binnen uit de aansluiting vinden met de buitenwereld. In plaats van 'te doen wat hoort' te vertrouwen op je intuïtie en die leidend laten zijn in je business. 

 

Wanneer gaat je iets goed af? Wat zorgt ervoor dat je plezier hebt in je werk? Hoe komt het dat op het ene moment de tijd vliegt en het andere moment voorbij kruipt?

Het is afhankelijk van datgene dat je doet. Doe je de dingen die dicht bij je eigen natuur, je persoonlijkheid liggen, dan heb je een grote kans dat je dit met veel plezier doet en je de tijd het liefste stil wilt zetten. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende vormen van ondernemerschap.

Er is niet 1 type ondernemer.

In de media of in de politiek zijn ze er goed in om het beeld neer te zetten van 'de ondernemer'. Maar die is niet te maken. Er zijn zoveel verschillende kleuren en smaken. 

 

Als kind wordt in je opvoeding al de basis gelegd van je persoonlijkheid. Gestimuleerd werden de kanten die gewaardeerd werden en dat wat op afkeuring mocht rekenen, leerde je snel af. Kreeg jij applaus of juist straf toen je als kind ondernemend gedag vertoonde?

Ontdekken van je persoonlijke vorm van ondernemerschap.

Als je op latere leeftijd kiest als zelfstandig ondernemer je inkomsten te verdienen, doe je er goed aan te ontdekken wat jouw persoonlijke vorm van ondernemer

Diep van binnen heb je een verlangen gevoeld. Je hebt de keuze gemaakt je intuïtie te volgen. Je dromen achterna. Als zelfstandige je inkomsten verdienen, een bedrijf opbouwen en te gaan ondernemen. Bye bye baas en hello vrijheid. Fantastisch, die eerste vibes. Alsof je verliefd bent en de vlinders fladderen door je lijf. 

Na de startersrush ontdek je dat niets voor langere tijd vanzelf gaat. Je klantenstroom droogt langzaam op. Je moet keuzes maken. Aan marketing doen. Nieuwe klanten vinden. Online. offline. 

Dat volgen van je verlangen, dat is nu hard werken geworden.  

Bijna 70% van de zelfstandigen stopt binnen 4 jaar nadat ze stralend het KvK gebouw uit zijn gelopen. Het blijkt dat de meeste dit doen 

 

Klinkt dit als een ver-van-je-bed-show? Nee hoor, is ’t niet. Ik bied er handvatten voor, zodat je leert onderhandelen met jezelf. En voor zakelijke groei nodig ik je uit om serieus te werken aan je eigen no-nonsense businessplan. Jij kiest.

Eerst iets meer weten over mij…?

Ik ben het type dat overal mogelijkheden ziet en de meest uiteenlopende zaken aan elkaar verbindt. Als een kameleon kan ik me inleven in jouw wereld óf dat van je klanten. Vanuit al die perspectieven help ik je los te komen van je vaste manier van denken en doen.

Zodat je weer in beweging komt en ontdekt hoe je jouw hart volgt, zonder je verstand te verliezen.

Zullen we?