De mensen met wie ik werk hebben 2 dingen gemeen.

Allereerst merken ze dat het tijd is voor verandering in hun bedrijf.

Ze willen het slimmer, makkelijker, scherper, groter of juist kleiner maken. Er moet iets gebeuren om er meer energie en/of meer geld uit te halen. Je bent je huidige bedrijf misschien wel ontgroeit. Is het tijd voor vernieuwing, verfrissing. Of je bent juist klaar voor een grote stap de toekomst in. Niet meer alleen werken. Producten of diensten aanpassen. Andere type klanten aantrekken of opdrachtgevers. Misschien toch een hele switch maken en totaal iets anders gaan doen. 

Vaak staan mijn klanten al een tijdje stil op dat punt. Misschien herken je het wel. Te wikken en te wegen. Af te wegen wat de juiste keuze is. En in tussentijd is er de waan van de dag en verstrijkt daarmee de tijd. Je bent erg druk, maar vooral met het vasthouden aan het oude, ook al is dat niet meer goed genoeg. En voel je dat er veel meer in zit. In je zelf. In je bedrijf.

Daarnaast begrijpen ze dat er geen quick fix is voor die verandering.

Vaak hebben ze al wel trainingen gevolgd of andere stappenplannen geprobeerd. Toch is het ze niet gelukt. Of niet volledig. Er is namelijk geen enkele stappenplan dat precies voldoet. Je goed voelen en je bedrijf laten groeien, is geen kwestie van een afvink lijstje. Het is complexer. Want wat de keuze ook is, het brengt vaak je hele bedrijf in beweging. Elk antwoord dat je vindt, roept weer andere vragen op. Dat maakt het ook zo ingewikkeld. Wil je werken met andere type klanten, dan zal je ook misschien je marketing aan moeten passen, je producten of diensten anders moeten definiëren. Of als je er voor kiest om te gaan samenwerken, dan heeft het wellicht gevolgen voor je huidige klanten. Of je activiteiten die je doet. Waar begin je eigenlijk?

Als je een keuze maakt, wil je weten wat de consequenties zijn.

Heel logisch ook
Het gaat tenslotte niet om een zak knikkers. 

Klinkt dit bekend voor je?
Lees dan verder en ontdek wat ik voor je kan betekenen. 

 

Ik help je met het nemen van die beslissingen. 

Niet door je te vertellen wat het beste is. Wel help ik je met in kaart te brengen van het geheel. Dat gaat over jou, als ondernemer. Je verlangens, je sterke punten en de ambities die je hebt. En daarna gaat het over de zakelijke keuzes die je kunt maken. Specifiek in die volgorde. De krachtigste keuzes komen van binnenuit. Door te weten wie je bent, wat je kunt lukt het je om in beweging te komen en de juiste keuzes te maken.

Het gaat om jou, in the first place. Je bedrijf is second best

Ik help je met ondernemen vanuit je eigen natuur. 

Je ontdekt jouw natuurlijke ondernemersstijl, waardoor je ook in de toekomst weet te laveren tussen de verschillende kansen die op je pad komen. De wereld is continue in beweging. Ook die van jou. Je leert mee te bewegen, zonder jezelf hierin te verliezen. Je vind de richting die past bij je ambities. Je leert je sterke punten, je talenten te kennen en in te zetten bij het leiden van jouw bedrijf. Keer op keer.  

Vanuit rust en vertrouwen te werken aan je bedrijf.

Zodat je meer ontspannen gaat ondernemen. Doordat je leert wat specifiek voor jou belangrijk is. Wat signalen voor je zijn om bij te sturen, af te remmen of juist even extra gas te geven. Je leert je eigen ritme kennen. Jij ontdekt hoe je kunt varen op je eigen energie en hoe je binnenwereld je helpt 'het te maken' in de buitenwereld


Mensen met wie ik werk kiezen er bewust voor de wereld beter te maken.

Door anderen te helpen. Door mooie dingen te maken. Ze zijn trouw aan hun waarden, maatschappelijk betrokken en een wezenlijke bijdrage leveren aan een betere wereld zijn belangrijke peilers in hun dagelijkse werk. Telt dit voor jou ook?

Mijn klanten zijn freelancers die bijvoorbeeld ander type opdrachtgever en/of opdrachten zoeken. Hoe zet ik mij anders in de markt, zodat de volgende opdracht(gever) beter past en weer meer voldoening en plezier uit mijn werk haal?

Ik werk met zelfstandige dienstverleners. Ze willen graag op een andere manier werken en minder afhankelijk zijn van het uurtje-factuurtje verdien model. Of ze willen hun productaanbod verbeteren, andere type klanten aantrekken. Hoe weet ik wat voor mij de beste keuzes zijn en hoe implementeer ik die veranderingen?

En daarnaast werk ik ook met makers. Creatieven. Mensen die mooie producten maken. Alleen of in samenwerkingsverband. Het kaan gaan over het uitbreiden of inkrimpen van het product aanbod. Onderzoeken welke betere opties voor distributie er zijn. Onderzoeken voor kansen of risico's. Of het aanscherpen van de marketingstrategie.

Voor mij werkt de 'kies je niche' trend niet. En ik ben niet de enige ;) Ik kies er voor mijn brede pallet aan talenten en interesses terug te laten komen in mijn werk. Want ook ik werk op basis van mijn eigen voorwaarden.

Ik ben sterk in het ontwikkelen van bedrijven. Elk type bedrijf. Belangrijker nog: Ik ben goed in het opstoken van ondernemersvuurtjes met een duurzaam karakter. Dus met zeer veel aandacht voor jou persoonlijk. Zodat jij weer met energie en plezier je bedrijf gaat leiden.

Lees hier ervaringen van andere ondernemers over de samenwerking met mij.